Aku Sebutir Pasir

Assalammualaikum dan Selamat Datang,







Kepada Pembaca / Pengunjung Blog Rieza Shazmira,









Dengan Lafaz Bismillahhirrohmannirahim.......







Mutiara Kata Untuk Hari Ini ,







Akal Manusia Itu Tidak Akan Luput Dari Melakukan Sebarang Kesilapan, Sekalipun Telah Mencurahkan Sepenuh Perhatian dan Kekuatan Kerana Kesempurnaan Itu Hanyalah Milik Allah Yang Mutlak .......







Jadilah Manusia Yang Bersyukur, Bertenang Dalam Apa Juga Keadaan dan Jadilah Dirimu Yang Terbaik Daripada Yang Terbaik, Semoga Hari Hari Yang Bakal Berlalu Mempunyai Makna Yang Manis. Permulaan Yang Baik dan Pengakhiran Yang Sangat Bererti .......



" Semasa Hidup Hendaklah Dihargai dan Setelah Tiada Janganlah Ditangisi " ....







Semoga Saya dan Anda Semua .......

Sentiasa Ceria ....... Hooyee ......



Dicatatkan Oleh Rieza Shazmira 11/6/2012 jam 11.55 malam

Thursday, 27 December 2012

AKU TIADA DAYA UNTUK MEMBENCIMU

Assalammualaikum,

Ku titipkan kasihku untukmu ...

Aku tidak mampu untuk membenci,
Orang yang menyakiti hatiku,
Kerna Allah juga maha pengampun,
Mengampun setiap dosa dosa hambanya.

Aku juga tidak mampu mendoakan keburukan,
Kehancuran hidup orang lain,
Yang sengaja menginayai aku,
Kerna aku juga adalah hambaNya.

Namun aku ada sekeping hati,
Hanya mampu berdoa dan berserah,
PadaMu Ya Allah, tuhan sekalian alam,
Semoga Engkau memberikanku petunjuk,
Hidayah ke jalan yang benar & diredhai,
Amin .......

Nota Kaki :

Manusia ada dua jenis. Pertama memiliki hati yang terlalu ambil kisah dan yang kedua hati yang tidak mengambil kisah.

Terlalu ambil kisah : Cerewet

Tidak mengambil kisah : sebelah hatinya akan menanggis sendirian dan sebelah lagi akan menahan sabar.




Hakcipta Terpelihara ....... Rieza Shazmira
27.12.2012 ( Khamis ) jam 11.15 malam

No comments:

Post a Comment